10.6.12

MODUL BIMBINGAN PSIKOSOSIAL (kalau Atan Kata)

Bismillahirrahmannirrahim.. Bila si manis menulis (^_^)

Asalamualaikum kepada semua pembaca blog cikgu. Ok, hari ni cikgu masuk ke kelas 4 Arif. Cikgu telah laksanakan 1 modul untuk mereka. Modul yang cikgu pilih berkaitan dengan Psikososial, iaitu melibatkan semua pancaindera.

Bukan apa, cikgu lihat masih ada murid-murid yang tidak menggunakan pancaindera dengan baik. Ada telinga tak nak dengar baik-baik..lain disuruh lain yang dibuatnya. Ada mata pun tak nak tengok depan apa yang cikgu tulis, tapi pi tengok tingkap orang lalu lalang.Uhhhh...takleh jadi!

So, cikgu telah menggunakan LDK yang biasanya ahli Pengangkap guna.Haaaaa...apa dia..cuba teka..
Cikgu namakan "KALAU ATAN KATA" hehehee..

Langkah-langkah:
"kalau atan kata pegang telinga,
kalau atan kata pegang rambut, pegang dagu..."

Haaa..begitulah tekniknya..penah buat tak? bila cikgu sebut murid pun akan ikut.

Ada syaratnya tau LDK ni.
1-Murid kena lihat muka cikgu sahaja. Tak boleh lihat kawan kiri kanan
2-Murid kena bertanggungjawab pada diri. kalau dah tahu salah terus je duduk!
3-Gunakan seluruh pancaindera penglihatan, pendengaran, anggota badan.

Objektifnya:
1-Murid dapat menggunakan anggota badan dengan sebaik mungkin
2-Murid dapat menghargai  anggota badan mereka.







hohohoo.. terbalik lah lagi..cikgu lupa nak edit gambar ni..pembaca bolehlah pusingkan kepala ya..hehehee

Tiada ulasan:

Catat Komen