13.2.14

Jadual Solat Sunat Dhuha Murid Tahun 6

Bismillahirrahmannirrahim.. Bila si manis menulis (^_^)

Asalamualaikum. Moga-moga pembaca blog cikgu akan memperolehi barakah dari Nya pada hari ini. Aamiin.

Selain dari motivasi yang perlu diberikan kepada murid-murid tahun 6, mereka juga perlu dididik dengan sahsiah diri yang mulia. Jangan dilupakan pada kekuasaan Allah. Perlu ditekankan pada anak-anak murid tahun 6 saat ini paling penting mendapatkan keredhaan dari Allah agar ilmu yang dipelajari diberkati.

Sekolah cikgu dengan kerjasama panitia Agama Islam berusaha untuk menyemai amalan solat sunat dhuha ini kepada murid-murid tahun 6. Guru besar juga telah mengumumkan diperhimpunan semua murid tahun 6 yang boleh solat perlu laksanakan solat dhuha setiap hari di sekolah pada waktu rehat.

Alhamdulillah jadual juga telah diedarkan pada kelas-kelas tahun 6. Dari awal tahun sudah nampak ramai murid tahun 6 yang selepas makan mereka akan ke surau untuk laksanakan solat sunat dhuha.

Cikgu-cikgu juga bertanggungjawab untuk memberikan penekanan fadilat solat tersebut. Yang paling menyeronokkan cikgu tumpang sekaki..

???? cikgu wujudkan salah satu anugerah kemenjadian murid tu untuk kategori MURID SURAU. jadinya secara tidak langsung memberikan motivasi ransangan kepada anak-anak ini untuk tidak culas dalam mengerjakan solat sunat dhuha.

Moga pengorbanan guru-guru dan murid-murid ini diberkati dan beroleh keputusan yang baik dalam UPSR tahun ini..aaminn


Tiada ulasan:

Catat Ulasan