15.2.15

PELANCARAN MINGGU ANTI DADAH

Bismillahirrahmannirrahim.. Bila si manis menulis (^_^)

Asalamualaikum kepada semua pembaca blog cikgu. Apa khabar semua? harap sihat lah ya. Cuaca tak menentu sekarang ni. Kalau panas, panas sangat. Cikgu pun sekarang mudah kena migrin.

Hari ni 15/2/2015 perhimpunan rasmi sekolah diadakan pelancaran minggu anti dadah. Sebelum tu doklah cikgu fikir macam mana nak buat kejutan masa pelancaran tu. Memula nak buat kad, bubuh dalam ais. Bila dah hari sabtu kad pun tak siap lagi cikgu tukar pula. Cikgu bubuh lighter. Bungkus elok-elok dengan plastik.

Ais tu pula cikgu buat masa hari jumaat malam sabtu. Buat 2 lapisan. @ bekas beza lah. bila sabtu petang cikgu tengok dah keras. Malamnya cikgu tebuk lubang ais kat tengah sikit muat-muat lighter.kemudian tindih atasnya dengan lapisan ais lagi satu. tuang air sikit bagi ais bawah dan atas keras bersatu. Suhu peti sejuk pun cikgu naikkan. Pagi ahad sebelum pi sekolah ais tu dah keras.
 Oh lupa nak bagitau, cikgu letaklah riben kuning kat penukul hammer tu. Apa kegunaan lighter????? lighter tu buat syarat je Guru Besar bakar sikit hujung rokok. kemudian rokok tu ditonyoh kat ais.

Pagi ni cikgu jadi pengacara untuk majlis pelancaran dan dibantu cikgu hani . Ini agendanya:

-perutusan oleh pengarah pelajaran negeri (GPK HEM)
-Perasmian (GB)
-Doa (Ustaz Rizalman)
-Bacaan sajak (ahli kelab bimbingan kaunseling)
-Ikrar pelajar(ketua murid)

Bagi pertandingan pula:
-karangan tahun 6
-poster tahun 5
-deklamasi sajak tahun 4
-membaca pantun tahun 3
-mewarna bagi pra sekolah, ppki, tahun 1-2

Turut diadakan :
-Pameran selama 3 hari pada waktu rehat di dewan.
-tayangan tv yang berkaitan dengan dadah di kantin pada waktu rehat juga 3 hari
-Cabutan bertuah pengunjung yang datang ke pameran

Harapan cikgu semua murid SKBM dapat mengambil peluang mengunjungi pameran yang diadakan. Bahan pameran cikgu ambil di AADK kota tinggi, print dari web dan dari bahan simpanan tahun-tahun sudah.

Tahun ni cikgu tak panggil AADK buat ceramah sebab masa yang suntuk. Gilir-gilir sebab tahun lepas dah panggil AADK juga. Jadi bahan pameran semua diusahakan sendiri.








Tiada ulasan:

Catat Komen