4.11.15

PENGALAMAN AMALAN TERBAIK PENGURUSAN KAUNSELING NEGERI JOHOR 2015

Bismillahirrahmannirrahim.. Bila si manis menulis (^_^)

Asalamualaikum kepada semua pembaca blog cikgu. Harap semuanya sihat ya. Hari ini cikgu nak berkongsi pengalaman cikgu dalam pembentangan amalan terbaik di peringkat Negeri Johor tempoh hari.

TEMPAT: KLUANG
KEPUTUSAN: NAIB JOHAN NEGERI

Cikgu bersama seorang rakan guru iaitu cikgu amira yang ditugaskan sebagai pembantu cikgu hadir penuh semangat untuk pembentangan kali ini. Setibanya di sana,masih awal dan belum ramai calon pembentang setiap daerah. Cikgu dan rakan pergi sarapan dulu bagi mengisi perut yang memang tengah kosong.

Pada jam 8.00 pagi barulah kesemua wakil daerah hadir dan pembentangan bermula. Cikgu dapat giliran ke 4.

Bila giliran cikgu sampai, cikgu dan cikgu amira setting laptop dan speaker terlebih dahulu. Bila semua ok barulah jam ditekan dan pertandingan bermula.

Cikgu bentang slide yang telah dibuat. Antara yang cikgu jelaskan ialah:

-Tajuk amalan
-Masalah dan punca perlaksanaan amalan ini / kajian tindakan
-Tindakan / cara aplikasi / soal selidik
-Impak / graff / bukti
-Penggunakan teori
-Anugerah berkaitan amalan / pengiktirafan
-Gambar-gambar sebelum selepas

Masa diberi hanya 15 minit. Kemudian ada soal jawab dari hakim. Cikgu dapat habiskan masa lebih awal sedikit.Ini pengalaman yang sangat bernilai bagi cikgu dalam berkongsi amalan terbaik pengurusan kaunseling di SK Bandar Mas kepada daerah-daerah lain.

Insya-Allah post akan datang cikgu akan berkongsi berkaitan amalan terbaik yang cikgu laksanakan disekolah. Jumpa nanti ya.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan